fbpx

Jak specjalista PPC może zrozumieć, z jakich reklam dzwonią klienci?

Jak specjalista PPC może zrozumieć, z jakich reklam dzwonią klienci?

Dla marketera i specjalisty ds. reklamy bardzo ważne jest zrozumienie, jaki rodzaj reklamy przynosi klientowi. W przeciwnym razie nie może podjąć świadomej decyzji, gdzie zainwestować budżet marketingowy. Ale jeśli Google Analytics z łatwością pokazuje źródła konwersji online, to ze źródłami połączeń wszystko nie jest takie proste. Przeczytaj, jak określić, które reklamy przyciągają klientów.

 

Po co w ogóle śledzić połączenia z reklam

Ktoś uważa, że ​​wystarczy wiedzieć tylko o źródłach konwersji online – np. zamówieniu, dodaniu towaru do koszyka. I można się obejść bez danych połączeń. Ale tak nie jest z kilku powodów.

 

  1. W wielu typach firm sprzedaż często zaczyna się od rozmowy telefonicznej. Na przykład w nieruchomościach i medycynie, sprzedaży samochodów, edukacji, zatrudnianiu personelu domowego. Dotyczy to również kupowania drogich towarów lub zamawiania usług, gdzie wiele opiera się na zaufaniu. Na przykład w dziedzinie prawa, finansów i ubezpieczeń.
  2. Jeśli nie śledzisz połączeń, nie widzisz wszystkich konwersji. Oznacza to, że nie możesz poprawnie ocenić, która reklama naprawdę działa. Załóżmy, że masz trzy konwersje online z kampanii nr 1, ale żadnej z kampanii nr 2. Wydawałoby się, że pierwsza kampania jest skuteczniejsza. Może się jednak okazać, że w rzeczywistości było 10 telefonów z drugiej kampanii. Jeśli nie jest to brane pod uwagę, możesz przypadkowo wyłączyć działające reklamy.
  3. Zwykle dzwonią najcieplejsi klienci. Aby odebrać telefon i zadzwonić, trzeba być wystarczająco zainteresowanym zakupem. Dlatego lepiej wiedzieć, która reklama przyciąga najbardziej zmotywowanych kupujących. I na jej przykładzie tworzyć najskuteczniejsze reklamy i kreacje.

 

Jak zrozumieć, które reklamy generują połączenia

Informacje o połączeniach nie mogą być w żaden sposób rejestrowane w Google Analytics i innych systemach analitycznych. Ponieważ ta rozmowa telefoniczna jest offline. Użytkownik otwiera stronę, widzi numer telefonu, dzwoni do firmy i składa zamówienie, a następnie zamyka stronę. Wygląda na to, że nie ma żadnych konwersji i po prostu nie ma nic do przekazania w Google Analytics.

Które reklamy generują połączenia?

Na szczęście istnieją specjalne usługi, które rejestrują konwersję do połączenia i jego źródło reklamowe. I nawet wtedy mogą przesyłać te informacje do Google Analytics. Podobne narzędzie nazywa się call tracking lub śledzeniem połączeń. Podłączyć go można np. na platformie Ringostat

 

Oto krótki opis działania śledzenia połączeń w reklamach internetowych.

  1. Użytkownik przechodzi na stronę firmy z ogłoszenia.
  2. Zainstalowany w witrynie kod śledzenia połączeń zastępuje wskazany tam numer telefonu firmy.
  3. Odwiedzający widzi numer zastępczy i dzwoni na niego.
  4. Сall tracking łączy dane o numerze, na który nastąpiło połączenie, z reklamą, która przywiodła klienta.
  5. Informacje o połączeniu telefonicznym i jego źródle reklamowym są rejestrowane w raportach śledzenia połączeń.
  6. Jeśli witrynę odwiedza jednocześnie kilka osób, każda z nich zobaczy osobny numer zastępczy. Tak więc call tracking jasno określi, które reklamy przyniosły każdemu klientowi.

 

 

Nawiasem mówiąc, śledzenie połączeń jest również odpowiednie dla tych firm, które umieszczają telefony w trybie offline: na wizytówkach, billboardach, w gazecie itp. W każdym z tych miejsc musisz podać osobny zastępczy numer telefonu. W ten sam sposób zbierane są dane o połączeniach w raporcie.

 

Oto przykład, jak może wyglądać raport ze źródłami połączeń:

5 wskazówek dla marketerów i specjalistów PPC, jak korzystać z raportowania połączeń

Jeśli prowadzisz nową kampanię, poczekaj od półtora tygodnia do dwóch tygodni na zebranie danych. Następnie możesz wyciągnąć ważne wnioski na temat działania reklamy. Jeśli pracujesz w dużej firmie, w której jest dużo telefonów, możesz wycenić zwrot z reklamy jeszcze wcześniej.

 

Zaraz po uruchomieniu nowej reklamy odczekaj kilka godzin i sprawdź w raporcie, czy rozpoczęły się rozmowy telefoniczne. Pomoże to szybko zauważyć niedociągnięcia, jeśli coś poszło nie tak. Jeśli w ogóle nie ma połączeń, możliwe, że numer telefonu jest wskazany w ogłoszeniu z błędem. Lub reklama jest zupełnie nieatrakcyjna, cena jest błędnie wskazana itp.

 

Nie ograniczaj się tylko do rejestru połączeń — podstawowego raportu, który gromadzi wszystkie połączenia telefoniczne. Zobacz osobny raport o połączeniach z reklamy kontekstowej, który jest dostępny na przykład w Ringostat. Lub stwórz własną próbką połączeń z określonego kanału lub kampanii.

 

Nie tylko przeglądaj raporty, ale także słuchaj nagrań dźwiękowych rozmów na nich. Są one zawsze automatycznie dołączane do każdego połączenia. W ten sposób zrozumiesz, jak klienci postrzegają reklamę. Jeśli ludzie wciąż zadają te same pytania, reklama może nie zawierać wystarczającej ilości informacji. Stanie się też jasne, czy reklama zawiera takie frazy, które wprowadzają użytkowników w błąd. Z powodu tego, co nazywają odbiorcy nie docelowi, a budżet jest zmarnowany.

Zwróć uwagę na liczbę nieodebranych połączeń. Jeśli jest ich więcej niż 5-10%, to jest okazja do porozmawiania o problemie z szefem działu handlowego. W końcu każde nieodebrane połączenie z reklamy kontekstowej to prezent dla konkurencji i zmarnowany budżet na przyciągnięcie leadów.

 

Co zrobić z danymi połączeń, aby reklamy działały jeszcze lepiej

  1. Zintegruj call tracking i Google Analytics. Dzięki temu dane połączeń będą automatycznie przekazywane do systemu analityki internetowej. Tam możesz je analizować wraz z konwersjami online. Dzięki temu zobaczysz pełny wpływ reklamy bez utraty ważnych informacji. Oto przykład, jak dane połączeń mogą wyglądać w raportach Google Analytics:
  2. Pozbądź się kanałów, kampanii i słów kluczowych, które nie przynoszą wyników. I zainwestuj zaoszczędzone pieniądze w reklamę, która wykazała najlepszy wynik pod względem połączeń i zamówień. Dzięki temu zwiększysz wydajność przy tym samym budżecie.
  3. Znajdź i napraw obszary problemowe. Powiedzmy, słuchając rozmów, odkryłeś, że pewne sformułowania wprowadzają klientów w błąd. Na przykład reklama mówi „Szybka dostawa z Portugalii”, a ludzie myślą, że to kilka dni. Ta fraza może zostać usunięta z reklamy. Lub jakiś drobny produkt przynosi bardzo mało zamówień. Możesz obniżyć stawki na jego reklamę ― i ponownie zaoszczędzić.
  4. Używaj skutecznych słów kluczowych o niskiej częstotliwości, które przegapili konkurenci. Są to frazy, które z dużą dokładnością charakteryzują produkt lub usługę. Takie słowa kluczowe są zazwyczaj „niepopularne”, prawie nie ma dla nich konkurencji, co oznacza, że ​​taniej jest się promować. Załóżmy, że klienci często używają słowa kluczowego „wąska sukienka z dekoltem w serek”. To powód, aby używać go w odpowiednich kampaniach.
  5. Stopniowo obniżaj stawki za słowa kluczowe, które generują połączenia i potencjalną sprzedaż, ale są zbyt drogie. Z czasem możliwe będzie obniżenie stawki do normalnego poziomu. W skrajnych przypadkach reklama po prostu przestanie się wyświetlać. Jeśli nie ma możliwości przepłacenia ― ta opcja również jest odpowiednia.
  6. Rozwiń rdzeń semantyczny i listę wykluczających słów kluczowych. Słuchając połączeń, możesz zidentyfikować słowa kluczowe, które mogłeś przegapić. Na przykład żargon, profesjonalny slang. Zrozumiesz również, które słowa kluczowe przyciągają odbiorców niedocelowych. Czasami mogą to być słowa, które wydają się absolutnie słuszne. Dodaj je do listy wykluczających słów kluczowych, a tylko potencjalni klienci będą do Ciebie dzwonić.

 

Wnioski

Bez analityki połączeń marketer lub specjalista PPC nie będzie w stanie zobaczyć pełnego obrazu zwrotu z reklamy. Rzeczywiście, w wielu firmach duża część zamówień realizowana jest telefonicznie. Niewiedza, które reklamy je wyświetlają, oznacza utratę niektórych konwersji.

 

Ten problem całkowicie rozwiązuje call tracking ― śledzenie połączeń. Jest to narzędzie, które pozwala powiązać rozmowę telefoniczną z jej źródłem reklamowym i naprawić ją w specjalnym raporcie.

 

Patrząc na raporty śledzenia połączeń, specjalista może zrozumieć, czy reklama jest skuteczna, czy tylko marnuje budżet reklamowy. Raporty śledzenia połączeń pokażą również, które słowa kluczowe przynoszą najwięcej trafień. Takie słowa kluczowe można następnie wykorzystać w nowych reklamach, aby reklama była jak najskuteczniejsza.

 

 

Czytaj więcej artykułów na naszym BLOGU

Co to jest reklama ukierunkowana Facebook ADS TikTok ADS

E-commerce - Winebox

Producent chciał zacząć sprzedawać swój produkt w instagram oraz przez stronę internetową.

KPI został wypełniony, więcej sprzedaży dokonano poprzez instagram niż przez stronę internetową. Dlatego od drugiego miesiąca cały budżet został przeznaczony na kampanie reklamowe na Instagramie.

Cel: Zwiększenie liczby sprzedaży.

Koszt: $1,100

Efekt: 3-krotne zwiększenie sprzedaży przez Instagram, pozyskanie około 800 nowych obserwatorów w ciągu 2 miesięcy pracy




Dodatkowe usługi

  • Foto/Video realizacja

Kreatywne podejście fotografa oraz profesjonalna wizja sprawią, że każdy pomysł, który sobie wymyślisz, zostanie zrealizowany. 

  • Tworzenie stron sprzedażowych (Landing Page)

Innowacyjne opakowania sprzedażowe dla Twojego biznesu.

  • Tworzenie Web design dla strony internetowej

Innowacyjny i niepowtarzalny design Twojej strony internetowej.

  • Tworzenie statycznych i motion banerów reklamowych

Banery które napewno przyciągną klientów tyle ile to jest możliwe dla Twojego Biznesu.

Cena: Wycena tych usług jest indywidualna dla każdego projektu w zależności od potrzeb klienta. W razie jakichkolwiek pytań👇🏻

Klient - Influencer. Salon kosmetyczny Lady DI Beauty

Cel: Jak najszybsze zwiększenie liczby obserwatorów bloga.
W celu szybkiego uruchomienia kampanii przeprowadzono
dwa testy AB (audience test, ad creative test). Na podstawie
wyników testu określono najbardziej efektywną grupę
odbiorców oraz kreację reklamową.

Uruchomiliśmy kampanię reklamową w celu pozyskania
ruchu na profil instagram.

Efekt: Uzyskaliśmy 2170
obserwatorów za 0,55 zł każdy.

Wydane: 400 zł na AB – testy
800 zł – cel ruch

Reklama Facebook | Instagram ADS

  • Audyt obecnego systemu marketingowego
  • Analiza konkurencji i branży
  • Określenie grupy docelowej i profilu klienta
  • Segmentacja grupy docelowej
  • Strategia marketingowa + strategia promocji
  • Instalacja/sprawdzenie Facebook Pixel
  • Grafika reklamowa
  • Stworzenie CJM – mapy podróży klienta
  • Optymalizacja/uruchomienie kampanii Facebook Ads i Instagram Ads
  • Wytypowanie najlepszych zestawów reklamowych
  • Skalowanie najbardziej skutecznych kampanii reklamowych
  • Przygotowanie raportu miesięcznego zawierającego wyniki kampanii
  • Osobisty opiekun klienta 24/7 (poniedziałek-sobota)
  • 100% gwarancji rezultatu lub zwrot pieniędzy (w przypadku zastosowania się do wszystkich zaleceń)

Cena: Miesięczne prowadzenie  – od 2000 zł

Budżet reklamowyw zależności od projektu oraz potrzeb klienta

W przypadku dużych lub małych projektów wycena jest indywidualna

Zmęczyłeś się czytaniem?

Podstawowe szkolenie Facebook | Instagram ADS

  • Podczas szkolenia podstawowego stworzymy naszą pierwszą reklamę na Facebooku i nauczymy się analizować pierwsze wyniki.

  • Tworzenie fanpage na Facebooku

  • Tworzenie konta reklamowego
  • Tworzenie banerów reklamowych
  • Wybór celu reklamy i grupy docelowej
  • Określanie strategii
  • Pierwsze wyniki i analiza

Cena: 2 – Godzinne podstawowe szkolenie dla początkujących, wraz z pierwszym uruchomieniem kampanii reklamowej – 500 zł

Prowadzenie profilu Facebook | instagram

  • Audyt profilu
  • Analiza konkurentów
  • Sprzedażowy opis profilu
  • Stworzenie wizualizacji strony biznesowej
  • Content plan – generowanie treści
  • Prowadzenie i uzupełnianie profilu
  • Współpraca z blogerami
  • Dobór metod promocji

Cena: Zaczyna się od 1000 zł w zależności od potrzeb klienta. Potrzebujesz więcej informacji👇🏻

Reklama TikTok ADS oraz prowadzenie profilu tiktok

  • Analiza konkurencji i branży
  • Określenie grupy docelowej i profilu klienta
  • Strategia promocji
  • Instalacja/sprawdzenie TikTok Pixel
  • Stworzenie CJM – mapy podróży klienta
  • Optymalizacja/uruchomienie kampanii TikTok ADS
  • Wytypowanie najlepszych zestawów reklamowych
  • Skalowanie najbardziej skutecznych kampanii reklamowych
  • Przygotowanie raportu miesięcznego zawierającego wyniki kampanii
  • Osobisty opiekun klienta 24/7 (poniedziałek-sobota)
  • 100% gwarancji rezultatu lub zwrot pieniędzy za nasze usługi (w przypadku zastosowania się do wszystkich zaleceń)

Cena Tik Tok ADS: Miesięczne prowadzenie  – od 1600 zł

Budżet reklamowyw zależności od projektu oraz potrzeb klienta

W przypadku dużych lub małych projektów wycena jest indywidualna

Cena Prowadzenia profilu Tik Tok: Zaczyna się od 1500 zł w zależności od potrzeb klienta. Potrzebujesz więcej informacji👇🏻

Branża Finansowa - Ranking Hipotek

Zgłosił się do nas Pan Wojtek ze swoim projektem – RankingHipotek. Klient używa swojej własnej strony dla sprzedaży swojego produktu przez internet. Produkt – kalkulator zdolności kredytowej. Pan Wojtek potrzebował jak najwięcej osób skorzystało z go serwisu. Reklama ukierunkowana była najlepszym wyborem w jego przypadku dla osiągnięcia postawionego celu.

Zadanie: Stały dopływ leadów przy cenie nie wyższej niż 20 zł/lead.

Wynik: 15 zł za lead

Leads : 694

ROAS: 50%

Konwersja w lead: 35%

Wydane: 11 900 zł

Czas realizacji : 90 dni

Blog Lekarza doctor_diana_mardas

W celu szybkiego uruchomienia kampanii przeprowadzono dwa testy AB (audience test, ad creative test).

Na podstawie wyników testu określono najbardziej efektywną grupę odbiorców oraz kreację reklamową. Dodatkowo uruchomiliśmy 2 reklamy (nieco inne od tej, która w teście wypadła najlepiej). Uruchomiliśmy kampanię reklamową w celu pozyskania ruchu na profil instagram.

Cel: Jak najszybsze zwiększenie liczby obserwatorów bloga.

Efekt: Uzyskaliśmy 2170
obserwatorów za 0,55 zł każdy.

Wydane: 400 zł na AB – testy
800 zł – cel ruch

Salon kosmetyczny Lady DI Beauty

Młody i rozwijający się salon kosmetyczny w Sopocie potrzebował zwiększyć liczbę klientów i followersów na Instagramie. Kierownik salonu okazał się bardzo zmotywowany do osiągania rezultatów i wspólnymi siłami osiągnęliśmy oczekiwane wyniki. 

Cel: Zwiększenie liczby followersów i pozyskanie nowych klientów. . 

Wynik: + 80 obserwatorów, ponad 15 nowych umówionych klientów

Konwersja w obserwatora : 10%

ROAS: 400%

Wydane: 500 zł

Zarobione : 2000 zł 

Czas realizacji : 7 dni

Salon kosmetyczny Beauty HUB

Właścicielka salonu w Warszawie, zwróciła się do nas z celem uzupełnić wszystkie terminy w grudniu. Postawiony cel osiągnęliśmy, klient został zadowolony i chętnie kontynuuje z nami współpracę.

+511 obserwujących

Konwersja w obserwującego 16%

Koszt jednego obserwującego: 5.33 zł

Zainwestowano w całości: 2700 zł

95 leadów 

Koszt jednego leada 10.62 zł 

Czas realizacji – 30 dni

BRANŻA GASTRONOMICZNA PIZZERIA 105

Cel: Zwiększenie całkowitej sprzedaży, zwiększenie sprzedaży w dni robocze.

Po rozpoczęciu współpracy z nami, klient otwiera kolejną restaurację.

 

Rezultat: Zwiększona liczba regularnej sprzedaży około 2000+ pizz miesięcznie

Średni koszt kliknięcia = 0,30 zł

ROAS (Return on ad spend) – 300%

Czas trwania współpracy: 5 miesięcy

I&U architects - Studio architektury wnętrz

Zwrócili się do nas dwa młodych chłopaka-designera. Poprzedni specjalista z którym oni współpracowali okazał się nie spełnił ich oczekiwań. Po rozmowie, chłopaki szybko podjeli decyzje o współpracy z naszą agencją. Celem było wygenerować co najmniej 3-4 klientów. Wypróbowaliśmy kilka strategii, ale najskuteczniejszą okazała się strategia pozyskiwania kontaktów poprzez QUIZ form na innej platformie.

Cel: Wygenerować 30-40 leadów po najmniejszej cenie. (Konwersja w klienta – 10%)

Wynik: Przyprowadziliśmy 46 leadów 

Średni koszt leada – 50 zł

Średni rachunek klienta – 10 000 zł 

Zainwestowano – 2 400 zł 

Szacunkowy ROAS – 416%

Czas trwania współpracy: 2 miesięcy

EVAMATS - dywaniki samochodowe

EVAMATS – zupełnie nowy produkt na Polskim rynku. To są dywaniki samochodowe idealnie dopasowane do każdego auta. 

Klient potrzebował przetestować tą branże oraz zobaczyć jakich wyników będziemy w stanie osiągnąć. Wypróbowaliśmy kilka strategii, ale najskuteczniejszą okazała się strategia pozyskiwania kontaktów przez lead form na Facebooku.

Wynik: 1,4 zł za lead

Leads: 400 leadów

Kliknięcia linku: 3689

Wydane: 1100 zł 

ROAS: 200%

Czas realizacji : 14 dni

Handel detaliczny - Maty do drzwi wejściowych

Firma zajmująca się produkowaniem oraz sprzedażą mat do drzwi wejściowych zwróciła się do nas o pomoc. Klient używał platformę Wildberries (Rosyjski Amazon) dla sprzedaży swojego produktu przez internet. Reklama ukierunkowana była najlepszym wyborem w jego przypadku dla osiągnięcia postawionego celu.

Cel: Zwiększenie ilości sprzedaży X2

Wynik: 0.29 zł za klik  

Kliknięć linku : 3684 

ROAS: 150% 

Wydane:  1080 zł

Czas realizacji : 14 dni

Szkolenia z sztucznej inteligencji

Rozwijająca się firma zajmująca się sztuczną inteligencją
zwróciła się do nas o pomoc. Chłopaki rozwijają się bardzo
szybko i skutecznie, specjalizując się w kursach online
z zakresu sztucznej inteligencji i sieci neuronowych.

Zadanie: Rejestracja za darmowy
maraton.

KPI – 3,5-4,5$ za lead.

Wynik: 3,1 $ za lead

Leads : 468

ROAS: 200%

Konwersja na zakup: 50-60%.

Wydane: 2142 $

Czas realizacji : 60 dni