Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach) ― metoda ta łączy w sobie podejście SEO i PPC. Czasami określa się go również mianem zintegrowanego marketingu internetowego. Głównym zadaniem specjalisty SEM jest poprawa widoczności strony i doprowadzenie do niej jak największego ruchu ukierunkowanego, wykorzystując zarówno SEO, jak i płatną reklamę.
Jak wspomnieliśmy powyżej, po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce w wynikach wyszukiwania wyświetlane są zarówno wyniki organiczne, jak i reklamy. Specjalista SEM dąży do tego, aby jego marka była widoczna zarówno tam, jak i tam. W końcu zawsze są ludzie, którzy bardziej ufają „darmowym” wynikom, i są tacy, którzy klikają w reklamy częściej, ponieważ wygląda to bardziej zauważalnie.
SEO i PPC, które składają się na SEM, z kolei pomagają wzmocnić strategię promocji.
- Wewnętrzna optymalizacja strony zapewnia dobrą reputację pod względem wyszukiwarek. W związku z tym witryna w końcu zaczyna się lepiej pozycjonować. Wygodna hierarchia stron i przejrzysta nawigacja zmniejszają współczynnik odrzuceń.
- Reklama z kolei pozwala szybko przyciągnąć odwiedzających na stronę. A jeśli witryna jest wygodna i zawiera przydatne treści, użytkownicy zostaną na niej ― a to zwiększy wydajność strony. Co z kolei jest dobre dla SEO. Ponadto specjaliści SEM wykorzystują słowa kluczowe powszechnie używane w Google Ads, aby zwiększyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
Dzięki zintegrowanemu podejściu prawdopodobieństwo, że witryna znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest wyższe.