DLACZEGO REKLAMY TIKTOK SĄ DZIŚ LEPSZE NIŻ REKLAMY META (FACEBOOK)?

TIK TOK CZY META FACEBOOK?
Eksperci od reklam na Facebooku pamiętają, jak skuteczne i tanie były reklamy na Instagramie i Facebooku dziesięć czy pięć lat temu. Można powiedzieć, że Tik Tok odnosi dziś taki sam sukces jak wtedy Facebook.

CO SPRAWIA, ŻE TIK TOK JEST TAK DOBRY?
Wiele osób nadal uważa, że na Tik Tok są tylko dzieci i nastolatki, ale to nieprawda. Na platformie znajduje się ogromna liczba profili informacyjnych i zawodowych zawierających przydatne informacje. Na przykład konta lekarzy, trenerów, nauczycieli.
  1. Bardzo niski koszt za wyświetlenia, kliknięcia i konwersje. I dotyczy to nawet takich nisz jak medycyna czy nieruchomości. Ale jest też jasne, że wyniki, jak wszędzie, będą zależeć od dobrej kreatywności (kreacji reklamowej).
  2. Ogromny zasięg organiczny. Pewnie już zauważyłeś, że na Facebooku czy Instagramie prawie niemożliwe jest uzyskanie dobrego zasięgu bez inwestowania w reklamę, ale na Tik Tok jest dokładnie odwrotnie. Publikując 30-sekundowy lub jednominutowy filmik, możesz zdobyć ogromną liczbę wyświetleń i komentarzy bez wydawania pieniędzy. A jeśli Twój filmik trafi do Twoich rekomendacji, masz gwarancję kilku tysięcy organicznych wyświetleń.
  3. Prosty i zrozumiały interfejs. Korzystasz ze znanego, przyjaznego dla użytkownika interfejsu podobnego do tego z Instagrama. Podobnie jak na Instagramie, możesz dodać link do strony i napisać ofertę sprzedaży w nagłówku swojego profilu. Możesz także dodać przyciski z linkami do serwisów Instagram i YouTube.
W chwili obecnej niewielu jest ekspertów od tworzenia reklam na Tik Tok, a jeszcze trudniej znaleźć dobrych specjalistów od reklamy. Specyfika pracy i konta reklamowe Facebooka i Tik Tok jest podobna, ale wciąż istnieją różnice, które mają wpływ na skuteczność kampanii reklamowych.
Na szczęście zespół Click Center podzieli się z Tobą kilkoma niuansami dotyczącymi ustawiania reklam na Tik Tik.

W serwisie Tik Tok dostępnych jest kilka formatów reklam:
  1. TopView – film o długości do jednej minuty, który jest wyświetlany po uruchomieniu aplikacji
  2. Branded Takeover – baner reklamowy, który jest wyświetlany przez 3 sekundy, również po uruchomieniu aplikacji Tik Tok.
  3. Branded Hashtag Challenge – reklamy w wyszukiwarce z wyzwaniem hashtagowym (challenge).
  4. Efekty brandowane – reklamy z brandowanymi maskami lub efektami specjalnymi.
  5. In-feed Ads / Native Video – Reklamy na samym kanale Tik Tok, wyglądają jak standardowe filmiki od zwykłych użytkowników, tylko z przyciskiem, do którego możemy dodać link do naszej strony lub sklepu.
W chwili obecnej zalecamy korzystanie z In-feed Ads / Native Video (Tik Tok feed ads), ponadto ten typ reklamy jest dostępny z poziomu Ads Managera (managera reklam). Pozostałe wyżej wymienione formaty reklamowe można uruchomić wyłącznie po skontaktowaniu się ze specjalistami Tik Tok.


JAK URUCHOMIĆ KAMPANIĘ REKLAMOWĄ W SERWISIE TIK TOK?
Aby utworzyć kampanię reklamową na Tik Tok, musisz utworzyć konto reklamowe Tik Tok.
Można to zrobić za pomocą istniejącego konta Tik Tok lub rejestrując się.
Doładowywanie salda Tik Tok za pomocą karty.
W przeciwieństwie do Facebooka, w serwisie Tik Tok na początku musisz doładować swoje saldo ręcznie. Automatyczna metoda płatności jest dostępna po przekroczeniu pewnego progu rozliczeniowego.
Dodając metodę płatności, prawdopodobnie już wyczułeś pewne podobieństwa między kontami reklamowymi w Tik Tok i na Facebooku.

Jak utworzyć kampanię reklamową w serwisie Tik Tok?
Przejdź do sekcji Kampania i kliknij przycisk Utwórz. Tutaj nie trzeba już tłumaczyć i powtarzać tego, co już tysiące razy zostało powiedziane na temat celów reklamowych, ponieważ cele są podobne do tych, jakie ma Facebook.
Minimalny próg budżetu dziennego jest kilkakrotnie wyższy niż ten, do którego jesteśmy przyzwyczajeni. W naszym przypadku reklama w Polsce – 80zł dziennie.

Kreacja reklamowa.
Warto podkreślić, że jako kreację najlepiej wykorzystać post już opublikowany na profilu Tik Tok. Dzięki temu wszystkie odsłony i komentarze z reklam będą wyświetlane pod postem w Twoim profilu.
Aby wybrać wideo ze swojego profilu, należy kliknąć na opcję Użyj konta TikTok do dostarczenia Spark Ads.
Na Tik Toku jest też cel kampanii konwersji, który dobrze się sprawdza przy reklamowaniu sklepów internetowych (e-commerce), ale ze względu na problematyczną instalację Pixela TikTok i częste błędy, cel ten działa gorzej niż na Facebooku. Jednak to jest marketing, zawsze trzeba testować i próbować różnych podejść, być może w Twoim biznesie uda Ci się uzyskać dobre wyniki.
CO WARTO WIEDZIEĆ, PRACUJĄC Z REKLAMĄ NA TIKTOK?
  • Przygotuj swój profil biznesowy do odbierania ruchu. Ta zasada działa zarówno w przypadku Instagrama, Facebooka, jak i TikTok. Zanim zaczniesz reklamę, profil musi być już wypełniony, oferta musi być dodana do nagłówka profilu, przycisk przejścia na Instagram i YouTube musi być skonfigurowany, link do strony musi być dodany.
  • Treść. Bądź ostrożny przy wyborze treści do swoich reklam. Treści rozrywkowe czy trendy typu Tik Tok nie zawsze się sprawdzają, czasem trzeba uruchomić filmik stricte sprzedażowy, a czasem informacyjny. Ale zawsze powinno to być wideo, aby osiągnąć dobre wyniki.
  • Używaj znaczników UTM w swoich linkach. To jest potrzebne, aby zrozumieć, jaki rodzaj kreacji i jaka kampania reklamowa kieruje ruch docelowy na naszą stronę.
  • Bądź oryginalny! Coraz częściej przekonujemy się, że niekonwencjonalne podejście w reklamie przynosi dobre rezultaty.
  • Przetestuj to:) Nasz świat jest dynamiczny i zmienia się w niesamowitym tempie, trzeba ciągle próbować czegoś nowego w swoich treściach, bo nie wiemy, czy jutro spodoba się to naszym odbiorcom. Liderem w swojej niszy będzie ten, kto stale wychodzi poza swoją strefę komfortu.
PODSUMOWUJĄC (FACEBOOK CZY TIKTOK)
Reklamy Tik Tok nie są lepsze od reklam na Facebooku. Każda platforma ma swoją grupę odbiorców oraz swoje wady i zalety. Nie można wybrać jednej rzeczy aby przyciągnąć klientów, trzeba korzystać ze wszystkich rodzajów narzędzi marketingowych.
Nie ma nic skomplikowanego w tworzeniu i prowadzeniu reklam Tik Tok, a jeśli już wcześniej pracowałeś z Facebook Ads Managerem, nie zauważysz dużej różnicy.
Życzę Ci powodzenia w tworzeniu kampanii, spełnienia KPI i wysokiego ROAS!
Do zobaczenia w biznesie!