Na szczęście istnieją specjalne usługi, które rejestrują konwersję do połączenia i jego źródło reklamowe. I nawet wtedy mogą przesyłać te informacje do Google Analytics. Podobne narzędzie nazywa się
call tracking lub
śledzeniem połączeń. Podłączyć go można np. na platformie
Ringostat.
Oto krótki opis działania śledzenia połączeń w reklamach internetowych.
- Użytkownik przechodzi na stronę firmy z ogłoszenia.
- Zainstalowany w witrynie kod śledzenia połączeń zastępuje wskazany tam numer telefonu firmy.
- Odwiedzający widzi numer zastępczy i dzwoni na niego.
- Сall tracking łączy dane o numerze, na który nastąpiło połączenie, z reklamą, która przywiodła klienta.
- Informacje o połączeniu telefonicznym i jego źródle reklamowym są rejestrowane w raportach śledzenia połączeń.
- Jeśli witrynę odwiedza jednocześnie kilka osób, każda z nich zobaczy osobny numer zastępczy. Tak więc call tracking jasno określi, które reklamy przyniosły każdemu klientowi.