JAK SPECJALISTA PPC MOŻE ZROZUMIEĆ, Z JAKICH REKLAM DZWONIĄ KLIENCI?

JAK SPECJALISTA PPC MOŻE ZROZUMIEĆ, Z JAKICH REKLAM DZWONIĄ KLIENCI?
Dla marketera i specjalisty ds. reklamy bardzo ważne jest zrozumienie, jaki rodzaj reklamy przynosi klientowi. W przeciwnym razie nie może podjąć świadomej decyzji, gdzie zainwestować budżet marketingowy. Ale jeśli Google Analytics z łatwością pokazuje źródła konwersji online, to ze źródłami połączeń wszystko nie jest takie proste. Przeczytaj, jak określić, które reklamy przyciągają klientów.

PO CO W OGÓLE ŚLEDZIĆ POŁĄCZENIA Z REKLAM
Ktoś uważa, że ​​wystarczy wiedzieć tylko o źródłach konwersji online – np. zamówieniu, dodaniu towaru do koszyka. I można się obejść bez danych połączeń. Ale tak nie jest z kilku powodów.

  1. W wielu typach firm sprzedaż często zaczyna się od rozmowy telefonicznej. Na przykład w nieruchomościach i medycynie, sprzedaży samochodów, edukacji, zatrudnianiu personelu domowego. Dotyczy to również kupowania drogich towarów lub zamawiania usług, gdzie wiele opiera się na zaufaniu. Na przykład w dziedzinie prawa, finansów i ubezpieczeń.
  2. Jeśli nie śledzisz połączeń, nie widzisz wszystkich konwersji. Oznacza to, że nie możesz poprawnie ocenić, która reklama naprawdę działa. Załóżmy, że masz trzy konwersje online z kampanii nr 1, ale żadnej z kampanii nr 2. Wydawałoby się, że pierwsza kampania jest skuteczniejsza. Może się jednak okazać, że w rzeczywistości było 10 telefonów z drugiej kampanii. Jeśli nie jest to brane pod uwagę, możesz przypadkowo wyłączyć działające reklamy.
  3. Zwykle dzwonią najcieplejsi klienci. Aby odebrać telefon i zadzwonić, trzeba być wystarczająco zainteresowanym zakupem. Dlatego lepiej wiedzieć, która reklama przyciąga najbardziej zmotywowanych kupujących. I na jej przykładzie tworzyć najskuteczniejsze reklamy i kreacje.
JAK ZROZUMIEĆ, KTÓRE REKLAMY GENERUJĄ POŁĄCZENIA
  1. Informacje o połączeniach nie mogą być w żaden sposób rejestrowane w Google Analytics i innych systemach analitycznych. Ponieważ ta rozmowa telefoniczna jest offline. Użytkownik otwiera stronę, widzi numer telefonu, dzwoni do firmy i składa zamówienie, a następnie zamyka stronę. Wygląda na to, że nie ma żadnych konwersji i po prostu nie ma nic do przekazania w Google Analytics.
Na szczęście istnieją specjalne usługi, które rejestrują konwersję do połączenia i jego źródło reklamowe. I nawet wtedy mogą przesyłać te informacje do Google Analytics. Podobne narzędzie nazywa się call tracking lub śledzeniem połączeń. Podłączyć go można np. na platformie Ringostat.

Oto krótki opis działania śledzenia połączeń w reklamach internetowych.
  1. Użytkownik przechodzi na stronę firmy z ogłoszenia.
  2. Zainstalowany w witrynie kod śledzenia połączeń zastępuje wskazany tam numer telefonu firmy.
  3. Odwiedzający widzi numer zastępczy i dzwoni na niego.
  4. Сall tracking łączy dane o numerze, na który nastąpiło połączenie, z reklamą, która przywiodła klienta.
  5. Informacje o połączeniu telefonicznym i jego źródle reklamowym są rejestrowane w raportach śledzenia połączeń.
  6. Jeśli witrynę odwiedza jednocześnie kilka osób, każda z nich zobaczy osobny numer zastępczy. Tak więc call tracking jasno określi, które reklamy przyniosły każdemu klientowi.



Nawiasem mówiąc, śledzenie połączeń jest również odpowiednie dla tych firm, które umieszczają telefony w trybie offline: na wizytówkach, billboardach, w gazecie itp. W każdym z tych miejsc musisz podać osobny zastępczy numer telefonu. W ten sam sposób zbierane są dane o połączeniach w raporcie.

Oto przykład, jak może wyglądać raport ze źródłami połączeń:
5 WSKAZÓWEK DLA MARKETERÓW I SPECJALISTÓW PPC, JAK KORZYSTAĆ Z RAPORTOWANIA POŁĄCZEŃ
Jeśli prowadzisz nową kampanię, poczekaj od półtora tygodnia do dwóch tygodni na zebranie danych. Następnie możesz wyciągnąć ważne wnioski na temat działania reklamy. Jeśli pracujesz w dużej firmie, w której jest dużo telefonów, możesz wycenić zwrot z reklamy jeszcze wcześniej.

Zaraz po uruchomieniu nowej reklamy odczekaj kilka godzin i sprawdź w raporcie, czy rozpoczęły się rozmowy telefoniczne. Pomoże to szybko zauważyć niedociągnięcia, jeśli coś poszło nie tak. Jeśli w ogóle nie ma połączeń, możliwe, że numer telefonu jest wskazany w ogłoszeniu z błędem. Lub reklama jest zupełnie nieatrakcyjna, cena jest błędnie wskazana itp.

Nie ograniczaj się tylko do rejestru połączeń — podstawowego raportu, który gromadzi wszystkie połączenia telefoniczne. Zobacz osobny raport o połączeniach z reklamy kontekstowej, który jest dostępny na przykład w Ringostat. Lub stwórz własną próbką połączeń z określonego kanału lub kampanii.

Nie tylko przeglądaj raporty, ale także słuchaj nagrań dźwiękowych rozmów na nich. Są one zawsze automatycznie dołączane do każdego połączenia. W ten sposób zrozumiesz, jak klienci postrzegają reklamę. Jeśli ludzie wciąż zadają te same pytania, reklama może nie zawierać wystarczającej ilości informacji. Stanie się też jasne, czy reklama zawiera takie frazy, które wprowadzają użytkowników w błąd. Z powodu tego, co nazywają odbiorcy nie docelowi, a budżet jest zmarnowany.

Zwróć uwagę na liczbę nieodebranych połączeń. Jeśli jest ich więcej niż 5-10%, to jest okazja do porozmawiania o problemie z szefem działu handlowego. W końcu każde nieodebrane połączenie z reklamy kontekstowej to prezent dla konkurencji i zmarnowany budżet na przyciągnięcie leadów.
CO ZROBIĆ Z DANYMI POŁĄCZEŃ, ABY REKLAMY DZIAŁAŁY JESZCZE LEPIEJ
  • Zintegruj call tracking i Google Analytics. Dzięki temu dane połączeń będą automatycznie przekazywane do systemu analityki internetowej. Tam możesz je analizować wraz z konwersjami online. Dzięki temu zobaczysz pełny wpływ reklamy bez utraty ważnych informacji. Oto przykład, jak dane połączeń mogą wyglądać w raportach Google Analytics:
  • Pozbądź się kanałów, kampanii i słów kluczowych, które nie przynoszą wyników. I zainwestuj zaoszczędzone pieniądze w reklamę, która wykazała najlepszy wynik pod względem połączeń i zamówień. Dzięki temu zwiększysz wydajność przy tym samym budżecie.

  • Znajdź i napraw obszary problemowe. Powiedzmy, słuchając rozmów, odkryłeś, że pewne sformułowania wprowadzają klientów w błąd. Na przykład reklama mówi „Szybka dostawa z Portugalii”, a ludzie myślą, że to kilka dni. Ta fraza może zostać usunięta z reklamy. Lub jakiś drobny produkt przynosi bardzo mało zamówień. Możesz obniżyć stawki na jego reklamę ― i ponownie zaoszczędzić.

  • Używaj skutecznych słów kluczowych o niskiej częstotliwości, które przegapili konkurenci. Są to frazy, które z dużą dokładnością charakteryzują produkt lub usługę. Takie słowa kluczowe są zazwyczaj „niepopularne”, prawie nie ma dla nich konkurencji, co oznacza, że ​​taniej jest się promować. Załóżmy, że klienci często używają słowa kluczowego „wąska sukienka z dekoltem w serek”. To powód, aby używać go w odpowiednich kampaniach.

  • Stopniowo obniżaj stawki za słowa kluczowe, które generują połączenia i potencjalną sprzedaż, ale są zbyt drogie. Z czasem możliwe będzie obniżenie stawki do normalnego poziomu. W skrajnych przypadkach reklama po prostu przestanie się wyświetlać. Jeśli nie ma możliwości przepłacenia ― ta opcja również jest odpowiednia.

  • Rozwiń rdzeń semantyczny i listę wykluczających słów kluczowych. Słuchając połączeń, możesz zidentyfikować słowa kluczowe, które mogłeś przegapić. Na przykład żargon, profesjonalny slang. Zrozumiesz również, które słowa kluczowe przyciągają odbiorców niedocelowych. Czasami mogą to być słowa, które wydają się absolutnie słuszne. Dodaj je do listy wykluczających słów kluczowych, a tylko potencjalni klienci będą do Ciebie dzwonić.
WNIOSKI
Bez analityki połączeń marketer lub specjalista PPC nie będzie w stanie zobaczyć pełnego obrazu zwrotu z reklamy. Rzeczywiście, w wielu firmach duża część zamówień realizowana jest telefonicznie. Niewiedza, które reklamy je wyświetlają, oznacza utratę niektórych konwersji.

Ten problem całkowicie rozwiązuje call tracking ― śledzenie połączeń. Jest to narzędzie, które pozwala powiązać rozmowę telefoniczną z jej źródłem reklamowym i naprawić ją w specjalnym raporcie.

Patrząc na raporty śledzenia połączeń, specjalista może zrozumieć, czy reklama jest skuteczna, czy tylko marnuje budżet reklamowy. Raporty śledzenia połączeń pokażą również, które słowa kluczowe przynoszą najwięcej trafień. Takie słowa kluczowe można następnie wykorzystać w nowych reklamach, aby reklama była jak najskuteczniejsza.